Mobile Marketing voor wearables [DUTCH]

Notificare ondersteunt Android Wear

14 APRIL 2014, AMSTERDAM
Samenvatting
Notificare is het eerste Mobile Marketing Platform dat het nieuwe besturingssysteem voor ‘wearables’ out-of-the-box ondersteunt. Notificare’s unieke technologie (Push Actions) zorgt er voor dat marketeers kunnen interacteren met de eindgebruikers via een push notification bericht. Tot aan vandaag kon dit alleen naar een app, vanaf nu is het ook mogelijk om dit te tonen op de pols.

Notificare, het Mobile Marketing Platform, kondigt aan dat vanaf vandaag de Notificare Android SDK volledig Android Wear ondersteunt. Na het eerste Mobile Marketing Platform te zijn geweest dat iBeacon technologie ondersteunt, is het nu het eerste platform dat het nieuwe besturingssysteem voor ‘wearables’ out-of-the-box ondersteunt. Notificare’s unieke technologie (Push Actions) zorgt er voor dat marketeers kunnen interacteren met de eindgebruikers via een push notification bericht. Tot aan vandaag kon dit alleen naar een app, vanaf nu is het ook mogelijk om dit te tonen op de pols. De eerste horloges die uitkomen zijn onder andere van Motorola, LG en Fossil.

Robert Leefmans, CEO van Notificare kondigde de integratie met Android Wear vorige week al aan op het Online Tuesday Event in Amsterdam. “We staan aan het begin van een enorme groei van ‘connected devices’ het komend jaar. De iBeacon is hier een goed voorbeeld van, maar meer apparaten zullen een persoonlijke benadering van berichten mogelijk maken. Met Android Wear is het mogelijk om persoonlijke marketingberichten direct te sturen naar het horloge. De notificaties zijn een erg belangrijk onderdeel van het nieuwe besturingssysteem, en bij goed gebruik kan het relevanter voor de consument zijn dan dat ze verstuurd worden naar de smartphone.

“Vanaf het begin zagen we een platform voor ons dat de kloof tussen on en offine wereld zou kunnen verkleinen. Na de smartphone, tablet en de web browser opent Android Wear de wereld van de ‘wearables’. Dit brengt ons een stap dichter bij echt relevante content op het apparaat dat er het best bij past.” Aldus Joris Verbogt CTO van Notificare.

“De mogelijkheid om berichten op je pols te laten uitkomen fascineert ons, maar we erkennen ook dat je er voorzichtig mee om moet gaan. Met de krachtige instrumenten die ons platform heeft, kan je zeer precies richten, maak hier geen misbruik van. De consument wil dat het goed gedaan wordt, in de juiste context. En met ons platform kan dit.”

Het Notificare Mobile Marketing Platform zorgt er voor dat je eindgebruikers kan bereiken, met ze kan interacteren en inzichten terug krijgt, op mobiel, web en ieder connected device. Verrijkte en interactieve push notifications voor iOS, Android en web. Versterkt apps met location based messages met iBeacon technologie.

About Android Wear
Op 18 maart 2014 kondigde Google Android Wear aan. Android Wear breidt het Android platform uit naar een nieuwe generatie van wearable devices. “We zoeken altijd naar wegen om technologie mensen te laten helpen hun leven te leven en dit is weer een stap in die richting. Haal het meest uit de veelheid aan schermen die je elke dag gebruikt -- of het nu in je auto, je broekzak of, binnenkort, je pols is.” Android Wear is beschikbaar als Developer Preview.