Blauw Research en Notificare werken samen om effectiviteit van marktonderzoek te verbeteren

Blauw Research, een toonaangevend marktonderzoekbureau, gaat de technologie van mobile marketing platform Notificare inzetten om marktonderzoek persoonlijker en relevanter te maken voor consumenten. Door de technologie voor locatie-gebaseerde push-notificaties te integreren in de apps van klanten van Blauw Research, bieden Notificare en Blauw een revolutionaire manier om de consument onderzoeksvragen te stellen, op het juiste moment, op de juiste plaats.

Door de mobiele revolutie is de effectiviteit van traditioneel marktonderzoek via telefoon of e-mail afgenomen. Sommige consumenten zijn vragenlijstmoe en steeds minder bereid om hun klantervaringen te delen. Volgens Ivo Langbroek, Innovation Officer van Blauw, biedt Notificare een oplossing voor dit probleem. “De technologie van Notificare stelt onze klanten in staat om een dialoog aan te gaan met consumenten door ze op specifieke plaatsen en momenten via notificaties op hun mobiele telefoon gerichte vragen te stellen. Wij verwachten onze klanten hiermee van betere onderzoeksgegevens te kunnen voorzien.”

Emotie van het moment

Blauw is altijd op zoek naar innovatieve manieren om de effectiviteit van marktonderzoek te vergroten. “De macht is verschoven naar de consument,” legt Langbroek uit. “Hij legt vandaag de dag veelal via mobiele apps contact met de bedrijven waar hij klant is. Het is veel logischer om bij dat kanaal aan te sluiten. Met Notificare is het mogelijk om consumenten direct via de apps van onze klanten specifieke vragen te stellen. Dit houdt in dat we geen lange vragenlijsten sturen, maar veel dichter op het moment van een aankoop, bijvoorbeeld als iemand de winkel uitloopt, een paar korte vragen stellen. Dit vergroot de relevantie van de berichten voor de consument, omdat hij zich dan nog in de emotie van het moment bevindt. Hij is dan veel eerder bereid om mee te werken en het is bovendien goed voor de klantloyaliteit.”

Strategische samenwerking

Robert Leefmans, CEO van Notificare, noemt de toepassing van notificaties door Blauw een uitstekend voorbeeld van de brede mogelijkheden van het mobile marketing platform. “Notificare wordt met name veel gebruikt in de retail voor commerciële marketing- en loyalty-campagnes. Marktonderzoek is een nieuw toepassingsgebied waarbij contextuele push-notificaties de interactie van merken met consumenten persoonlijker maakt. Wij hopen dat Blauw met onze oplossing succesvoller onderzoek kan doen voor zijn klanten.”

Blauw is inmiddels in gesprek met diverse grote partijen om Notificare onderdeel te maken van hun onderzoeksstrategie.