Mobile marketing platform Notificare breidt activiteiten uit

Succesvolle Nederlandse startup speelt in op internationale kansen

Notificare, leverancier van het gelijknamige mobile marketing platform, investeert in een nieuwe groeifase. Het bedrijf introduceerde onlangs een nieuwe huisstijl en vulde het team aan met een marketingmanager. Hiermee wil Notificare onder andere de internationale markt beter bedienen. Het bedrijf groeit sterk, mede door een recente investering van Keadyn.

Notificare is behoorlijk aan de weg aan het timmeren. In de eerste instantie als een op zichzelf staand platform voor mobile marketing, maar inmiddels werkt het ook samen met diverse partners. Robert Leefmans, CEO van Notificare: “We bieden Notificare aan als een complete oplossing voor mobile marketing en we integreren erg goed met bestaande marketing automation-pakketten. Hierdoor kunnen bedrijven van elke grootte op een toegankelijke manier via slimme push-notificaties de interactie aangaan met hun doelgroepen.”

Notificaties en iBeacons

De grote kracht van Notificare is de mogelijkheid om met een eenvoudige plugin volledige mobile marketing-ondersteuning in mobiele apps te integreren. Bedrijven kunnen hierdoor op basis van locatie en andere kenmerken met de gebruikers van hun apps communiceren via slimme notificaties. De toepassing is uiterst breed en varieert van retail en events tot de financiële sector en media. Leefmans: “Met Notificare kun je slimme en contextuele notificaties sturen. Ofwel: je stuurt gebruikers berichten op het moment dat dit voor hen relevant is. Dat doen we op basis van geolocatie, en we ondersteunen ook iBeacons. Dat is echt een gamechanger voor marketing, en zo ervaren onze klanten dit ook. Het opent nieuwe mogelijkheden om een veel intiemere relatie met je klanten aan te gaan.”

Internationalisatie

In mei dit jaar investeerde venture builder Keadyn nog in Notificare, met als doel de startup klaar te stomen voor de volgende ontwikkelingsfase. Met een internationaler imago, een nieuwe huisstijl en website, en teamuitbreiding, kan het marketeers wereldwijd nu nog beter aanspreken en bedienen. Daarnaast werkt het bedrijf inmiddels aan de volgende investeringsronde. Deze is met name bedoeld om het platform te schalen en de bedrijfsactiviteiten internationaal verder te ontplooien. “Steeds meer klanten zien de toegevoegde waarde van onze technologie, ook over de grens. Door berichten op het juiste moment aan de juiste persoon te kunnen sturen, vergroot je de effectiviteit van marketing enorm. Je opent een direct communicatiekanaal met je klanten via hun mobiele devices. Nog nooit was marketing zo persoonlijk, en dit is pas het begin!”