MKB Brandstof kiest voor mobile marketing platform Notificare

Slimme push-notificaties moeten bijdragen aan een hechtere band met klanten

MKB Brandstof, leverancier van zakelijke tankpassen en aanvullende diensten, kiest voor het mobile marketing platform Notificare. Door deze technologie in haar mobiele app te integreren, kan MKB Brandstof klanten persoonlijke en locatiegebaseerde push-notificaties sturen. Dit heeft als doel de dienstverlening te verbeteren en een hechtere band met klanten op te bouwen.

MKB Brandstof levert tankpassen aan ruim 40.000 ondernemers met een totaal wagenpark van circa 80.000 auto's. Hierdoor ontvangen zij in plaats van losse kassabonnen voor tanken, carwash en parkeren één overzichtelijke verzamelfactuur. Daarnaast kunnen gebruikers een mobiele app voor iOS en Android gebruiken om benzineprijzen te vergelijken en tankstations en parkeerplaatsen te vinden. MKB Brandstof koos volgens Jochem Paarlberg, Manager Innovatie en Commercie, voor het mobile marketing platform Notificare om de online dienstverlening middels de app te verbeteren: "Notificare stelt ons in staat om klanten op basis van hun profiel en locatie van de juiste informatie te voorzien. Als wij relevante berichten op het juiste moment kunnen sturen, wordt de interactie veel persoonlijker, de verzonden informatie zinvol en bouwen wij aan een betere relatie met onze klanten."

Notificaties en iBeacons
Onderdeel van de bedrijfsfilosofie van MKB Brandstof is het bijdragen aan een eerlijke economie die om mensen draait. Dit komt tot uiting in de mobiele app, een mobiele assistent die gebruikers helpt om brandstofprijzen te vergelijken en snel een parkeerplaats of garage te vinden.

Paarlberg: "Nadat Notificare in onze app is geïntegreerd, kunnen wij via een mobile marketing dashboard de interacties met onze klanten inregelen. Het plan is om naast berichtgeving op basis van gps-locatie op termijn ook met iBeacons te gaan experimenteren op tankstations."

Robert Leefmans, CEO van Notificare: “Wij zijn erg blij dat MKB Brandstof voor Notificare heeft gekozen. Hun bedrijfsfilosofie spreekt ons erg aan, en wij hopen dat zij met onze oplossing grote stappen gaan maken om een meer persoonlijke relatie met hun klanten op te bouwen.”